Testar mobilblogg!

Hej!

Ääääntligen har min bloggportal fixat en app! Oftast sitter jag vid mobilen, inte datorn, och jag orkar oftast inte heller få in korten i datorn, så detta kanske blir ett lyft för bloggen:)
Första testen idag!
Just nu går jag hem från jobbet och bloggar, helt fantastiskt:)



Ha en fin kväll!!

Lite bilder...

Hej igen,

Kollade datorn och såg att jag hade lite bilder jag inte visat:

Tilde posar på promenad i Överlida;)


Nyklippta Tilde:


...och så en pose till=)


Även Alfons har klippt sig:


Hej igen!

Godmorgon

Hej på er!

Vad trött jag blir; varje lördag vaknar jag sju och kan inte somna om! Jaja kommer upp i tid ialla fall:)
Idag står både kalas i Ucklum och fest i Kinna på schemat. Blir nog toppen!

Idag i Expressen kan man läsa det här:



Drömsemestern blev en mardröm

Det som i augusti skulle bli en drömsemester med Ving till Egypten blev i stället en mardröm:
Råttor i restaurangen, vägglöss på rummen och trasig pool är bara några saker som mötte gästerna.

Ett 80-tal resenärer har gått samman efter att de med kort varsel fick reda på att det bokade hotellet Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach inte var färdigbyggt.
Gästerna erbjöds två veckor innan avresa ett annat hotell. Ett hotell som enligt gästerna hade en rad brister. Råttor och kackerlackor i restaurangen, vägglöss, stopp i avlopp och överbeläggning vilket orsakade brist på såväl solstolar som matplatser i restaurangen.
Malin Svantesson åkte med sambo och deras tre barn, 17, 12 och ett år gamla. Familjen betalade 50 000 kronor för resan. Två veckor innan avresa fick de veta att hotellet inte var klart.
- Vi kände oss lurade. De borde ha vetat långt innan att det här blir aldrig färdigt. Det var ju en byggarbetsplats, säger Malin Svantesson.
Buss till annat vattenland

12-årige sonen hade särskilt sett fram emot att få bo på ett hotell med vattenland. Trots att de inte skulle få det bokade hotellet lovade Ving innan resan att vattenlandet skulle de i alla fall ha tillgång till. Först på flygbussen i Egypten fick de reda på att inte heller vattenlandet fungerade. Ving erbjöd då buss på dagarna till ett annat vattenland. En buss som skulle bokas dagen innan.
- För oss var det inget alternativ eftersom min sambo är rullstolsbunden, säger Malin Svantesson och fortsätter:
- Vi blev väldigt låsta. Vi hade från börjat noga valt ett hotell som var anpassat för min sambo, plus att vi skulle ha nära till aktiviteter för barnen, som till exempel att det fanns ett vattenland.
Hotellet gästerna placerades på höll inte den standard som utlovats, enligt flera anmälningar.
30 procent kompensation

Malin Svantesson berättar att poolen på hotellet hade söndrigt kakel vilket resulterade i att många hade ytliga skärsår. En åttaårig flicka fick en djupsårskada och tvingades sy åtta stygn.
Resenärerna har erbjudits 30 procent i kompensation. Något Malin Svantesson och många med henne inte är nöjda med, och har därför anmält resebolaget Ving till konsumentverket och ARN, allmänna reklamationsnämnden.
Vings informationschef Magdalena Öhrn säger att gästerna fick två till fyra veckor innan avresa reda på att de inte skulle kunna bo på Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach.
- Vi kontaktade resenärerna och berättade att hotellet inte var färdigt. Då fick de välja på att boka av och få pengarna tillbaka eller boka om till ett annat hotell och få rabatt. Dessa gäster valde att boka om till Makadi Palace som ligger ganska nära, säger Magdalena Öhrn.
Enligt Öhrn förstod de inte förrän några veckor innan avresa att Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach inte skulle bli vara beboligt.
Varför informerades gästerna så sent om att deras hotell inte skulle bli klart?  
- Från början blev det försenat för att det var revolution i landet, sedan var det några snickerier som fastnat i tullen.
Magdalena Öhrn tycker att 30 procent är en rättvis kompensation.
- Vi tycker vi har fattat rätt beslut. Nu har ärendet gått vidare till ARN som får göra sin bedömning. Jag har full förståelse för att de var besvikna över att vattenlandet inte var klart.
- Vi har inte skött det här bra. Det hade självklart varit bättre om vi tidigare hade fått reda på att hotellet inte var klart, säger Öhrn.
Öhrn vill inte uttala sig angående de specifika klagomålen, som till exempel råttor i restaurangen, på hotellet där gästerna bodde. Men hon säger att andra gäster, inklusive hon själv, trivts mycket bra på hotellet.
På Vings hemsida finns det en stor bild över Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach och hela vattenlandet. Längst ner står det dock: "OBS! Bilderna ovan är fotomontage."

Det var ju detta stället vi skulle åka till i Februri, då vi stoppades av revolutionen! och det är inte färdigt än!! Det är en mening med allt...

Ha en bra dag alla!

RSS 2.0