Loppisfynd

Godmorgon!

Snart jobb! Känner mig pigg idag, så skönt..! Hela förra veckan var jag zombie på morgonen:)

I söndags kikade vi in på loppisen i Överlida. Var tredje helg är det loppis i " gamla västgöta" och det finns en massa plock:) Den här gången blev det en kuvertväska, en deckare att ta med på resan, kortlek till barnen (Tilde valde) och så en lite kul bok: Husmoderns gyllene bok, från 1928! En massa "sanningar" i den; t.ex. att kvinnan är hemmets egendom och att kvinnan bara får uppfostra döttrarna, aldrig sönerna, för då blir dom veka och sinnessvaga:)
30 kr för alltihop!

Ha en bra dag!

Städ städ..

Godmorgon!

Ledig dag, men då vaknar jag alltid pigg väldigt tidigt:) Mycket märkligt!
Om fem min startar stora städet... shit vad det ser ut här hemma! Grejjer överallt, disk, lera i hallen, tandkräm som levt eget liv på toa..:) Skulle städat förra måndagen, men var lite rebellisk sådär och struntade i det. Tänkte att vi tar det någon kväll i veckan. Eller till helgen. Eller nåt. Nu är det måndag igen...:)

Appropå helg så var det en liten nostalgitripp! I lördags på dagen hade jag lite jobbrelaterade uppdrag från nio på morgonen, som avslutades med mat på Överlida Hotell. Efter det gick vi upp till Kullaberg, som hade nypremiär! Allt var precis om förr! I viss mån till och med folket:) Samma musik, samma kö till jackorna, samma ledsna tjejer på toa, samma hångel bland hamburgarna... Men jag hade faktiskt jättekul! Även om jag inte kommer hänga där varje helg precis;)

Innan jag tar tag i hemmet så tänkte jag pigga upp mig själv med att visa hotellet som nu är bokat i Israel! Rekomenderat av Gideon, så jag hoppas det ska vara bra. Lääängtar kan jag säga!!

Text och bild är från Hotels.com

"Renaissance Tel Aviv ligger på stranden i hjärtat av Tel Aviv, nära Dizengoff centrum, Rabin-monumentet och Tel Avivs museum, Tel Aviv-Jaffa, Israel.

Renaissance Tel Aviv har ett fullständigt spa, hälsoklubb, inomhuspool, spa-badkar och bastu. Detta hotell har 3 restauranger samt coffee shop/kafé och bar/lounge. Personalen kan ordna conciergetjänster, utflykts- och biljettassistans, bröllopstjänster och catering vid evenemang. Ytterligare bekvämligheter omfattar spa-behandlingar, fitnessanläggning och coffee shop/kafé. "

Låter ju bra! Trots att de olika sevärdheterna inte säger mig någonting:) Hoppas även på samma väder som på bilden nedan;

Foto av Renaissance Tel Aviv, Tel Aviv

Nej, städa var det....

Busstur och bröllop

Godmorgon!

Idag ska jag ut på en mycket jobbrelaterad busstur - i byarna häromkring:) Heldag blir det, för hela härligheten avslutas med Kullaberg och då möter jag upp Jonny och en massa fler. Ska bli riktigt kul att gå till "moset" faktiskt - så många minnen från Kullaberg, och nu ska det nystartas helt nyenoverat. Härligt att någon vågar satsa här...!

Annars har det varit mycket som har med bröllop att göra det sista. Vi har fått köpt present till Jony och Liat i Israel. Blev en skulptur som heter Wedding från Kosta Boda. Svenskt ialla fall:) och inte så svårt att packa.

Vill ni se det vackra inbjudningskortet vi fick?

Bröllopspresenten:

Sen igår fick vi en bröllopsinbjudan till, som går av stapeln i vår:

Så kul! Dom ska ju med till Stockholm om ett par veckor, så då blir det nog en del bröllopsprat kan jag tänka mig;)

Nej nu måste jag sätta fart.